Tsunami peste companii: nu mai au voie să manipuleze datele cu caracter personal. Amenzile se ridică la 20 de milioane de euro! Parlamentarii constănțeni salută inițiativa

Din 25 mai vine un tsunami peste oamenii de afaceri din România! Concret, de la finele lunii viitoare, cine mai manipulează date cu caracter personal va plăti scump de tot. Potrivit unei măsuri a Uniunii Europene, intitulată „General Data Protection Regulation” (Regulamentul General de Protecţia Datelor, n.r.), toate companiile din UE și nu numai (adică inclusiv cele din afara UE dar care folosesc date ale cetățenilor din Uniune), care prelucrează date cu caracter personal, în interes propriu sau în cel al altor companii, trebuie să-și ia măsuri pentru a securiza informațiile colectate și să nu le mai folosească fără consimțământul posesorului. Cu alte cuvinte, un retailer nu mai poate să vă trimită mesaje personalizate cu diverse oferte sau să vă sune pentru a vă oferi diverse servicii, dacă nu i-ați dat personal informațiile de contact! De asemenea, după 25 mai, măsura UE ar putea împiedica un scandal precum „Cambridge Analytica“ – o companie care a obținut datele a peste 50 de milioane de utilizatori Facebook și pe care le-ar fi utilizat pentru a înțelege psihologia utilizatorilor și a le influența votul în favoarea lui Donald Trump la alegerile prezidențiale din SUA sau la referendumul privind ieșirea Marii Britanii din UE.

CITEȘTE ȘI:

Digitalizarea – Trend sau tsunami în bussines? Oamenii de afaceri din Constanța, informați despre tehnologia viitorului!

După cum aminteam mai sus, cine mai calcă pe bec și manipulează date cu caracter personal va plăti scump. Mai exact, nerespectarea GDPR poate primi amenzi între 10 și 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri globală. În plus, dacă au suferit un prejudiciu, persoanele vizate pot obține despăgubiri care să acopere valoarea acestor prejudicii, iar drepturile lor pot fi reprezentate inclusiv de organisme colective.

Subiectul intrării în vigoare a directivei privind protecția datelor cu caracter personal a fost discutată și în cadrul Conferinței „Business (r)Evolution: Digitalizarea – Trend sau Tsunami?“, în cadrul căreia oamenii de afaceri au căutat soluții pentru implementarea măsurilor de securitate.

Dumitru Ion, CEO doingbusiness.ro, a declarat, pentru TOMIS NEWS, că „regulamentul de utilizare a datelor cu caracter personal va schimba paradigma de comunicare pentru companii“.

„Este o lege foarte dură, care modifică modul în care se face comunicare cu publicul. Datele cu caracter personal vor putea fi folosite doar cu consimțământul persoanei în cauză. Sancțiunile în cauză sunt uriașe, iar dacă oamenii de afaceri nu respectă noile reguli, pot ieși de pe piață“, a spus Dumitru Ion, pentru TOMIS NEWS.

Vișan, PSD: „Primele vizate sunt băncile!” Huțucă, PNL: „Consider că e un subiect care ține de libertatea mea și de dreptul meu de a decide!”

Regulamentul General de Protecţia Datelor a fost analizat și de parlamentarii români, printre care și cei constănțeni, care spun că acesta aduce mai multă disciplină pentru companii.

„Din discuțiile cu oamenii de afaceri din Constanța am înțeles că mai toate companiile sunt pregătite să implementeze acest regulament. Vor fi verificate toate vulnerabilitățile de penetrare a sistemului de informații și nu numai, astfel să nu mai apară scurgeri de informații ale datelor personale, în principal ale clienților. Primele vizate de acest regulament obligatoriu sunt băncile!“, a spus deputatul de Constanța al PSD George Vișan, pentru TOMIS NEWS.

„În ultimii ani, totul a evoluat într-un ritm și o dinamică cu care noi ne-am obișnuit și aici vorbesc despre tehnologia informației și tot ceea ce înseamnă zona asta de soft… Și au intrat în viața noastră atât de personal utilizarea a fel și fel de aplicații și dispozitive, modul în care suntem bombardați cu informații, încât nu sesizăm faptul că datele noastre personale, modul unde suntem noi localizați, ce obiceiuri avem, ce site-uri accesăm, profilul nostru pe Facebook sau cum răspundem la diferite chestionare pe diferite link-uri, sunt folosite fără acordul nostru, de cele mai multe ori în scop comercial, iar mai nou s-a demonstrat că au fost folosite și în scop politic. Eu consider că e un subiect care ține de libertatea mea și de dreptul meu de a decide, în ce măsură sunt dispus de a mă lăsa utilizat sau nu. Într-un anume fel, toate aceste companii intră cu bocancii în viața noastră și ne folosesc fără să ne ceară acordul. Mai mult, ne și manipulează într-un mod în care foarte puțini oameni își dau seama de acest lucru”, a spus deputatul de Constanța al PNL, Bogdan Huțucă, pentru TOMIS NEWS.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*