Summit-ul „Drumul Mătăsii” va avea loc la Constanța. Tivilichi, APMC: „Ne integrăm într-un circuit al mărfurilor bine conturat”

The Silk Road Summit (summit-ul „Drumul Mătăsii” – trad.) este un eveniment organizat de către Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime S.A. Constanţa (APMC), Asociaţia Drumul Mătăsii şi Constanta Port Business Association.

Potrivit APMC, summit-ul va reuni „toţi actorii importanţi implicaţi în mediul de afaceri din domeniul transporturilor şi logisticii şi va deschide noi căi spre o cooperare eficientă între toate ţările aflate pe Drumul Mătăsii”. De asemenea, participarea reprezentanţilor din cadrul ministerelor şi misiunilor diplomatice „va aduce un plus de valoare acestui eveniment”.

„Scopul principal este atragerea resurselor de marfă și canalizarea fluxurilor de marfă dinspre Orientul Mijlociu, prin Portul Constanța, spre centrul și vestul Europei, pentru a ne integra într-un circuit al mărfurilor bine conturat. La summit vor fi prezente ambasade, reprezentanțe diplomatice, directori, miniștri ai Transporturilor din Orientul Mijlociu, precum Georgia, Azerbaidjan, Kazahstan sau din Orientul Îndepărtat, cum ar fi China. De asemenea, avem invitați din Austria, Ungaria, Serbia, Bulgaria, tot ceea ce reprezintă parcursul Dunării”, a declarat directorul general al APMC, Nicolae Dan Tivilichi, pentru TOMIS NEWS.

Scopul acestui summit este de „a prezenta şi promova avantajele competitive ale Portului Constanţa, ca cea mai importantă poartă de tranzit a mărfurilor de-a lungul Noului Drum al Mătăsii. Portul Constanţa este deschis faţă de iniţierea de proiecte comune care să permită o mai bună abordare, cunoaştere şi schimb de experienţă, cu posibilitatea de a identifica oportunităţi pentru dezvoltarea traficului de marfă. În acest context şi recunoscând necesitatea îmbunătăţirii mediului de afaceri actual în regiunile Mării Negre şi Caspice, vă aşteptăm să participaţi la cel mai important eveniment organizat de Portul Constanţa şi comunitatea sa de afaceri în 2017”, susțin reprezentanții APMC.

Detalii despre summit sunt disponibile și în mediul online, respectiv AICI!

Zilele trecute, a avut loc conferința internațională „Silk Road” la Salonic, Grecia, organizată de Agenția Națională de Presă a Greciei, în parteneriat cu guvernul grec și sub înaltul patronaj al Președinției Elene. Aspectul interesant: partea chineză a lipsit de la dezbateri.

Republica Populară Chineză, confruntată cu o creştere economică în scădere, propune un plan extrem de ambiţios: peste 120 de miliarde de dolari investite în modernizarea aşa-numitului „Drum al Mătăsii”. Este vorba, mai exact, de două rute – maritimă şi terestră – care să transporte mărfuri în Orientul Mijlociu, Europa Centrală şi Africa și care, inerent, va trece și prin România.

CITEȘTE ȘI:

APMC, la masa rotundă pe tema „Portul Constanța pe Drumul Mătăsii“

Propaganda de la Beijing stipulează suma astronomică de 750 de miliarde de dolari, disponibili pentru investiții în Europa, ceea ce înseamnă că județul nostru, la intersecția economică a Asiei și Europei răsăritene, se află amplasat perfect pentru a putea beneficia de investiții consistente.

Ideea de a reface anticul Drum al Mătăsii a apărut în 2013, iar Banca de Dezvoltare a Chinei anunța în luna mai a acestui an că este pregătită să deblocheze nu mai puţin de 870 de miliarde de dolari pentru 900 de proiecte, ce vizează Drumul Mătăsii. Anunțul oficial a fost făcut pe 14 mai, de președintele Chinei, Xi Jinping, perfect strategic, în timpul unei conferinţe la care au participat  lideri din 29 de ţări, printre care Vladimir Putin şi Recep Erdogan.

Relaţiile de cooperare economică România-China au fost abordate și în cadrul întrevederii recente derulate la Palatul Victoria între Premierul Mihai Tudose și Liu Yunshan, în cadrul căreia au fost abordate oportunitățile de colaborare, Tudose arătând că România este interesată să beneficieze de experiența Chinei în domeniul transporturilor și să atragă investiții, de partea cealaltă Liu Yunshan subliniind că Beijingul își propune să investească peste hotare 750 miliarde USD în următorii cinci ani. De asemenea, s-a discutat în cadrul întrevederii de la Palatul Victoria despre posibilitatea înființării unei curse aeriene directe București-Beijing și potențialul portului Constanța de a funcționa ca hub comercial important între Asia și Europa.

Sintagma „Drumul Mătăsii” se aplică legăturilor comerciale dintre China și Occident, dar noţiunea a fost folosită pentru prima dată (şi impusă în discursul public) de geograful și geologul german Ferdinand von Richthofen, în cartea sa despre China, din anul 1877. Un lucru e cert:nu a existat un singur drum al mătăsii, ci o reţea vastă de drumuri ce avea drept scop promovarea comerţului. Cu timpul, aceste drumuri aveau să deschidă calea spre cunoaşterea Chinei, și nu numai, de aici și disperarea Beijingului de a se impune atât geopolitic, cât și comercial.

După o călătorie de 18 zile în care a parcurs 12.000 de kilometri, primul tren de marfă care a legat direct China de Marea Britanie a ajuns pe 19 ianuarie a.c. la Londra, călătoria fiind ultima expresie a dorinței Chinei de a întări legăturile comerciale cu Europa Occidentală, prin renașterea vechii rute comerciale „Drumul Mătăsii”. Londra este al 15-lea oraș deservit de acest nou serviciu de transport feroviar propus de compania de stat China Railway Corporation, care este promovat ca fiind mai ieftin decât transportul aerian și mai rapid decât transportul maritim.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*