Sindicatul Liber al Navigatorilor anunță lansarea proiectului „cadetul român”. Mihălcioiu: „Cofinanțăm până la 50 de studenți, să își termine cadeția”

Sindicatul Liber al Navigatorilor a marcat, joi, Ziua Internațională a Marinei Comerciale, pentru a evidenția importanța navigației în lume, dar și problemele cu care se confruntă domeniul în contextul globalizării. De altfel, tema pentru Ziua Maritimă Mondială 2017 a fost selectată drept „Conectarea navelor, porturilor și oamenilor”. Potrivit SLN, sectorul maritim ar trebui să joace un rol semnificativ pentru crearea condițiilor de creștere a prosperității și stabilității pe uscat, prin promovarea comerțului pe mare.

„Este o provocare, pentru noi sindicatele, pentru că suntem ultimul apărător al muncitorilor, al celor care lucrează în transporturi, împotriva unor abuzuri, unor legi care încearcă să muște din drepturile acestor lucrători. La nivel global, companiile de shipping s-au globalizat, la fel și operatorii portuari și, ca atare, ne-am globalizat și noi. ITF a deschis de curând un office la Singapore, ar fi al cincilea office, avem în America, Asia, Europa, America de Sud și, bineînțeles, centrul din Londra. Trebuie să răspundem provocărilor globalizării și să apărăm drepturile oamenilor și, astăzi, cu ocazia aniversară, marcăm și punctele pe care le avem de îndeplinit. SLN, ca organizație structură din ITF și ETF la nivel internațional, își propune să avem navigatori români mai bine plătiți. Există în Europa o criză a locurilor de muncă, încercăm să facem front comun pentru a impune UE anumite criterii astfel încât navigatorii români să fie competitivi. Se lucrează la acest punct și avem un membru în Comisia de dialog social de la Bruxelles. Este bine, dacă nu ai om acolo nu ai acces la informații și aștepți să primești de la Guvern ceea ce cred ei că trebuie implementat sau nu”, a spus președintele SLN, Adrian Mihălcioiu.

CITEȘTE ȘI:

Ziua Internațională a Marinei Comerciale, marcată la Constanța. Mihălcioiu, SLN: „Avem întreaga infrastructură și fondurile pentru a rezolva aproape orice fel de problemă pentru navigatori”

Potrivit liderului sindical, un proiect mai vechi prinde aripi în această perioadă, denumit „cadetul român” și menit să îi ajute pe studenți să își termine complet cadeția, mai exact cele 12 luni necesare.

„SLN lansează proiectul „cadetul român”. Reluăm, nu a fost susținut de toți partenerii maritimi… SLN a propus să înceapă un proiect aproape pe cont propriu. Partener de proiect, deocamdată, s-a nominalizat UMC, sperăm ca împreună să reușim să cofinanțăm un număr de studenți, între 30 și 50, care au fost deja într-o a cadeției pe proiecte europene, gen Erasmus și să continuăm cu ei, pe lângă cele șase luni, până la împlinirea cadeției. De săptămâna viitoare începem negocierile cu unele companii, pentru a vedea cine este să dispus, iar dacă proiectul va reuși și eu cred că va reuși vom da un exemplu pentru toți și vom ruga toți ceilalți actori să vină să includă acest miniproiect la nivel național”, a mai spus Adrian Mihălcioiu.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*