Scandal de proporții la Mangalia: „Circul Orlando a produs bugetului local un prejudiciu de peste 1 milion lei. S-a racordat la iluminatul public și apa primăriei”

Pe 17 august 2016, zece consilieri locali de la Mangalia s-au întrunit în ședință extraordinară, ce a avut, pe ordinea de zi, patru proiecte de hotărâre, printre care înfiinţarea unei comisii pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de amplasare şi desfăşurare a activităţii Circului Orlando din Saturn.

Consilierii considerau că circul staţionează pe o halcă importantă din domeniul public al staţiunii Saturn și, mai mult, nu plăteşte, către bugetul local, nici un leu din suma pe care ar fi trebuit să o achite pentru activitatea din vara precedentă.

in comisia de verificare a legalităţii staţionării circului de la Saturn au făcut parte Leonard Tănase, Ozghiun Menabit şi prof. Sorin Mihai, susținuți și de consilierul ALDE, Nicolae Moroianu.

Potrivit acestora, comisia a fost constant obstrucționată de primarul Cristian Radu și de „oamenii primarului”, fie că vorbim de conducerea Poliției Locale sau comisia de urbanism sau chiar și de arhitectul șef al orașului. Totul a pornit de la creșterea unei taxe care, de la momentul adoptării, nu a mai produs nici un venit pentru bugetul local, în contextul în care circul funcționa pe domeniul public.

„Circul Orlando a fost prezent timp de mai mulți ani în Saturn. În urmă cu doi ani, la inițiativa primarului, s-a modificat taxa pentru circurile cu cupolă, pe mp. Dacă era 0,25 RON înainte, la inițiativa primarului s-a făcut de 2 RON, crescând prețul de opt ori. Din momentul acela, nu s-a mai încasat nici un leu la bugetul local, vorbim de un prejudiciu de 11 miliarde lei vechi, în doi ani. Circul a făcut un contract pe un teren privat, pe peste 2.000 mp, nefiind înregistrat la Finanțe, pe persoană fizică (cu Robert Dan Roșculeț – n.r.), numai că circul s-a instalat pe domeniul public, pe alt teren, de 7.000 mp! Taxa nouă a fost o monedă de negociere pe la spate! Este o supoziție și cred că este și adevărul, pentru că așa s-au făcut plățile, pe la spate. Mai mult, circul a funcționat cu apă și curent trase de la primărie! Noi am constituit o comisie când am constatat această fraudă, anul trecut în iulie și am cerut să ni se pună la dispoziție documentele privind activitatea acestui circ. Poliția Locală a tergiversat complet, am fost nevoiți să apelăm la 112… am adus un cadastrist, cu o dronă autorizată, am cadastrat prin GPS acest circ și răspunsul lor era în permanență că nu se află pe domeniul public, când el a fost, doi ani, pe domeniul public! Bugetul local a fost privat de 11 miliarde lei vechi! Plus faptul că noi am constatat că erau legați la iluminatul public și la rețeaua de apă a primăriei, având un singur aviz de funcționare, semnat de șapte inși din primărie”, a spus Nicolae Moroianu, pentru TOMIS NEWS.

Întrebat în legătură cu reacțiile primarului din ședințele cu scântei ale consiliului local pe acest subiect, Moroianu ne-a mai precizat:

„Primarul spunea că suntem nebuni, că așa ceva nu există. Șeful Poliției Mangalia, care este viceprimarului, ne-a tergiversat foarte mult. Dosarul nostru este absolut complet! Între timp, circul a plecat…”

Președintele comisiei pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de amplasare şi desfăşurare a activităţii Circului Orlando din Saturn, Leonard Tănase, ne-a explicat că până și arhitectului șef al orașului i s-a interzis să colaboreze cu comisia! Totodată, Tănase consideră că, din acest punct, este nevoie de o intervenție a organelor abilitate pentru recuperarea prejudiciului, după ce comisia și-a încheiat activitatea la sfârșitul lunii octombrie a anului trecut și a emis un raport, ale cărui detalii pot fi consultate pe parcursul acestui material.

„Am întrebat în comisia de urbanism din care fac parte, am făcut o cerere pentru primar, să aflu de ce circul era amplasat acolo fără hotărâre de consiliu și refuzul constant de a furniza orice fel de informații din partea tuturor, a condus la formarea acestei comisii prin hotărâre de consiliu. Am convocat o ședință extraordinară și am făcut această comisie. Comisia și-a intrat în drepturi, am solicitat poziția Poliției Locale, documente, toate fiind refuzate, șeful Poliției Locale a refuzat să admită că circul este amplasat pe domeniul public. (…) Taxa de ocupare a terenului pentru circul cu cupolă, din câte am înțeles de la directorul ADPP, care a refuzat să se prezinte la comisie, ne-a comunicat telefonic că nu are nici un act să ne arate, că nu a existat nici o procedură și că nu s-a încasat nici un ban. Între timp, a plecat circul, arhitectul șef ne-a dat la început câteva hârtii și ne-a spus că nu aveau autorizație de construire, că nu au solicitat-o, după care ne-a declarat că nu ne mai dă nici o hârtie, pentru că nu îi mai permite primarul… Am făcut fotografii aeriene, am luat declarații de la cine am putut, șeful Poliției Locale a refuzat să trimită o echipă și atunci am sunat la 112. (…) Adjunctul șefului Poliției Locale a constatat alături de noi și a făcut o plângere la DNA la momentul respectiv, am înțeles că li s-a impus de șeful lor să nu iasă din birou și să nu verifice circul. (…) Ne vom adresa organelor în drept, pentru că din informațiile pe care le avem lucrurile sunt clare: circ legat la contorul de iluminat public, legat cu furtunul din apometrul primăriei… Cineva trebuie să constate prejudiciul, să îl recupereze”, a spus Leonard Tănase, pentru TOMIS NEWS.

În ianuarie 2016, primarul Cristian Radu a încheiat într-un stil inedit conflictul cu directorul Administrației Domeniului Public și Privat (ADPP), Cătălin Cornaci, pe care l-a suspendat din funcție printr-un e-mail, „pentru o perioadă”, care continuă și astăzi.

Pe 7 mai a.c., primăria Mangalia anunța că se află pe ultima sută de metri cu documentaţia de preluare a activității ADPP.

„Această instituţie a fost, în opinia mea, un robinet prin care unii politicieni locali sifonau fonduri uriaşe din banul public şi mai ales terenurile din oraş şi staţiuni. Tocmai din acest motiv, în ultimii ani, am fost blocat sistematic de unii consilieri locali, de fiecare dată când am propus desfiinţarea ADPP. Abia după alegerile de anul trecut am putut avea susţinerea unei majorităţi pentru ca Primăria să preia activitatea ADPP, documentaţia fiind acum în faza finală. Mă refer aici la tot ce înseamnă domeniul public: locuri de joacă, baze sportive, cimitire, parcări, etc. Niciuna din toate acestea nu este încă în administrarea primarului, ci a Consiliului Local, prin ADPP”, explica Cristian Radu.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*