Restituirea sumelor reprezentând taxa de poluare, reglementată de Guvern. OUG 25/2018, parcurs RAPID în Parlament!

O vorbă din popor spune că „birocrația omoară democrația“. În multe cazuri, din cauza legislației precare ori incomplete, atât cetățenii simpli, cât și agenții economici, au pierdut timp și, implicit, sume imense de bani. Din acest motiv, Guvernul a emis, în urmă cu două luni, Ordonanţa de Urgenţă nr. 25/2018 privind modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare.

CITEȘTE ȘI:

Parlamentul a adoptat OUG care impune MĂSURI DURE pentru abandonul, aruncarea sau depozitarea necontrolată a deșeurilor din extracția minieră

Potrivit Executivului, principalele măsuri preconizate sunt: reglementarea situaţiei înlocuirii aparatelor de marcat electronice fiscale, introducerea obligaţiei pentru contribuabilii care efectuează sponsorizări sau acte de mecenat, ori acordă burse private, de a declara beneficiarii sumelor, introducerea opţiunii pentru plata impozitului pe profit în cazul microîntreprinderilor care au un capital social minim de 45.000 de lei şi au cel puţin doi salariaţi, reglementarea modalităţii de calcul, reţinere şi plată a impozitului şi a contribuţiilor sociale obligatorii pentru contribuabilii care realizează venituri din activităţi sportive pe bază de contract, clarificarea regimului TVA aplicabil operaţiunilor efectuate în cadrul proiectelor de cercetare-dezvoltare şi inovare, modificarea regimului de accizare pentru motorina utilizată drept carburanţi pentru transportul rutier de mărfuri, pentru transportul de persoane, exclusiv transportul public de persoane.

CITEȘTE ȘI:

Se dublează amenzile pentru deșeurile abandonate? Majoritatea PSD-ALDE din Parlament spune NU!

Alte măsuri cuprinse în proiectul de lege se referă la procedura eşalonării la plată, simplificarea procedurii de restituire a sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante şi timbrul de mediu, precum şi prorogarea termenului de la care contribuabilii mijlocii intră în administrare de către organul fiscal de la nivel judeţean sau al municipiului Bucureşti, de la 1 aprilie 2018 la 1 august 2018.

În prezent, Ordonanța de Urgență se află în prezent la Camera Deputaților, unde urmează să fie supusă dezbaterii și adoptării. În primă fază, proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2018 privind modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare a fost aprobat și de către Senat.

CITEȘTE ȘI:

Parlamentul a dat undă verde Guvernului să se implice în protecția mediului marin: „Îmbunătățire prin reducerea deversărilor în mare a deșeurilor generate de nave”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*