Palaz, abandonat de Țuțuianu în CJC. PSD, front comun cu ALDE și PNL, împotriva traseului de transport persoane Constanța – Lumina, în interesul lui Tucan. „Este un principiu, pentru un primar PSD și unul PNL!”

Sunt aleși să apere interesele cetățenilor și o dau „de gard” când se trezesc cu problema concretă, pe masă. Consilierii județeni, reuniți vineri în cadrul ședinței ordinare pentru luna iunie, au oferit un spectacol oribil când a fost vorba despre proiectul de hotărâre privind „actualizarea Programului de transport public de persoane prin curse regulate, în trafic județean, în perioada 2014 – 2019, aprobat prin HCJ 400/2013”. Practic, este vorba despre inițierea unui nou traseu, respectiv Constanța – Năvodari – Lumina.

Proiectul a fost inițiat de consilierul „popular” Daniel Turcu și, în cadrul dezbaterilor, s-au stârnit discuții aprinse.

În ciuda alianței aparente din CJC, ALDE s-a opus inițiativei, o premieră pentru această „colaborare politică”. Să fie începutul unui război? Cert este că vicepreședintele Daniel Learciu, remarcat printr-o activitate nu ștearsă, ci absentă complet încă de la preluarea mandatului, a luat cuvântul pentru prima dată în Consiliul Județean.

Tăcut în proporție de 100% în toate ședințele CJC, Learciu a intervenit pentru a stopa inițiativa „popularilor”.

„Grupul ALDE nu este de acord cu acest proiect de hotărâre, trebuie să fie făcut pe baza unor analize pertinente, care să ne ducă la concluzia pentru oportunitatea acestui proiect, noi vom vota împotrivă!”, a spus Learciu.

În replică, Turcu și-a apărat inițiativa.

„Domnule vicepreședinte, Learciu, vă invit să efectuați o singură dată traseul Năvodari – Constanța cu microbuzul și veți găsi și oportunitate și tot!”, a spus Turcu.

Liberalii au sesizat ruptura din „coaliție” și consilierul județean George Muhscină a precizat:

„Din punct vedere legal, nu sunt probleme; din punctul de vedere al oportunității, PNL consideră oportun, pentru că primarul de la Lumina are nevoie, dar nu cred că problema se va rezolva în forma în care este astăzi și noi ne vom „abține” astăzi și vom da argumentele”.

Niculescu vs. Palaz

Liberalii au continuat prin consilierul George Niculescu, care nu a respins inițiativa, ci a propus corecturi.

„Acest proiect a fost pe ordinea de zi în comisie, s-a dezbătut foarte mult. Din punct de vedere al oportunității, PNL consideră că competiția și concurența sunt binevenite și mai mulți actori în acest domeniu va face ca serviciile să crească și pasagerii vor avea de beneficiat. Problema este următoarea: dacă tot actualizăm programul de transport public până în 2019, printr-un nou traseu, trebuie să profităm de această oportunitate și să facem treaba până la capăt. Trebuie să stabilim foarte clar stațiile în care vor opri autobuzele, frecvența cu care vor veni ș.a.m.d. (…)  Aș vrea să lansez o invitație pentru toți colegii să inițiem un proiect care să deschidă o nouă linie Lumina – Constanța, cu amendamentele propuse de colegii de la PNL și din alte partide”, a spus Niculescu.

„Propuneți acum amendamentele!”, a precizat vicepreședintele CJC, Claudiu-Iorga Palaz.

„Înțeleg de la ședința de comisie că nu se poate face. Eu am încercat, sunt notate în procesul verbal. La ședința de comisie, în prezența doamnei Mariana Belu și a domnului Iacob Răzvan, am spus aceste amendamente, cu mare drag le reiau și acum, dar eu cred că nu este nici o grabă, având în vedere că acest traseu nu va deservi în stațiunea Mamaia în sezonul estival și putem să propunem în următoarea ședință!”, a completat Niculescu.

Președintele CJC, Marius Horia Țuțuianu, a intervenit la rândul său pentru a calma spiritele și a invocat ceva referitor la „ședința viitoare…”, moment destul de clar pentru Palaz ca să afle că este complet abandonat în Consiliu și a anunțat:

„PMP va vota pentru locuitorii din Lumina și din Năvodari, să se știe foarte clar!”, a spus Palaz.

Noul traseu, solicitat de primarii de la Năvodari (PSD) și Lumina (PNL). Tucan, pretențiosul zilei

În apărarea colegului Daniel Turcu, Claudiu Palaz a intuit momentul de apărare din perspectivă politică și a spus că traseul de transport persoane este solicitat de primarul Florin Chelaru, de la Năvodari (PSD) și de cel de la Lumina, Ioan Roman (PNL).

„Ajută (proiectul de hotărâre – n.r.) un primar PNL și PSD și este primul pas în procedura care trebuie făcută… poziția ALDE o înțeleg, că unul dintre jucătorii de piață are interese, dar pe noi, la PMP, ne interesează ca acest traseu să fie pentru năvodăreni! Oportunitatea ați recunoscut-o! Analiza modului în care se fac aceste transporturi este făcută de colegii de la Transporturi și s-a constatat că microbuzele, înainte de sezon estival, plecau cu mai mulți călători decât le permite capacitatea! Nu cred că putem să schimbăm regulile jocului, eu prefer să bag mai multe mașini de transporturi cu alt jucător, să facem concurență, decât să las cum este acum! Ori facem ordine, ori o lălăiem așa, că avem jucători importanți! Poziția noastră este pentru năvodăreni! Votăm acum pentru un principiu și, culmea, o facem pentru un primar PSD, care mi-a dat patru cereri și un primar PNL și încercați să îmi spuneți că susțineți punctul de vedere al ALDE, care are, dacă nu mă înșel, unul dintre consilieri e angajat la acea firmă, corect?”, a concluzionat Palaz.

Ultima frază a evidențiat „secretul lui Polichinelle”, toată lumea s-a prins despre ce este vorba: noul traseu afectează interesele JTA Trans Group (din Năvodari – n.r.), adică Jean Paul Tucan, membru ALDE, șeful pe linie de partid al lui Learciu și care, conform surselor TOMIS NEWS din Consiliul Județean Constanța, a „ordonat” îngroparea proiectului de hotărâre de vineri.

„A fost ieri pe aici (Tucan – n.r.) și a urlat și a făcut ca toate alea și ăștia s-au speriat”, ne-au spus sursele din cadrul CJC.

Tucan a fost acuzat în 2009 că ar fi provocat Direcţiei de Drumuri Constanţa daune de un milion de lei. A fost uns discret, în 2012, director general la Direcţia Regională Bucureşti de către ministrul de atunci al Transporturilor, Ovidiu Silaghi. Tucan și-a dezvoltat o predilecție pentru transporturi, deținând și o firmă de turism „Tucan Travel”.

Influența lui Tucan s-a văzut și la votul din CJC, care a RESPINS proiectul de hotărâre. Dacă liberalii și social-democrații s-au „abținut”, au votat „împotrivă” doar membrii ALDE, respective Daniel Learciu și Steluța Lebidov, care a ajuns consilier județean și a depus jurământul exact în ședința de vineri, după excluderea din partid a lui Emil Banias!

„Se impune înființarea unui nou traseu, respectiv Constanța – Mamaia – Năvodari – Lumina, care va asigura o descongestionare a fluxului de călători din această zonă. Operatorul care va executa noul traseu va prelua o parte din călători, ajungându-se, în acest mod, la asigurarea unui serviciu de transport public de calitate. De asemenea, locuitorii vor avea o legătură directă cu stațiunea Mamaia, care, în prezent, nu există. (…) Primăria orașului Năvodari ne-a semnalat două aspecte care au un impact negativ major asupra transportului județean de persoane și anume creșterea numărului de locuitori, în ultimii ani, de la 32.000 de persoane, la 42.000 de persoane și capacitatea de transport insuficient a operatorilor care execută traseul Constanța – Mamaia – Năvodari. (…) Unul dintre operatorii care execută (Jean Paul Tucan – n.r.) traseul Constanța – Mamaia – Năvodari transportă călători, în mod constant, cu depășirea numărului de locuri înscris în certificatul de clasificare, pentru acest motiv aplicându-se sancțiuni contravenționale. (…) Noul traseu are aproximativ 22 km lungime”, se arată în expunerea de motive a lui Daniel Turcu.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*