Oaia lui Daea ajunge la Constanța. Consiliul Județean va promova produsele din carne provenite de la specia de ovine, prin campania „Alege oaia!”

Pe 26 octombrie anul trecut, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), Petre Daea, lansa oficial campania de informare şi promovare a consumului de carne de oaie, denumită „Alege Oaia!”

Potrivit MADR, prin intermediul acestei campanii se încearcă determinarea consumatorilor să manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie şi preparatele din carne de oaie. Reprezentanţi din cadrul Ministerului Turismului, ai Ministerului Sănătăţii şi ai Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor s-au alăturat campaniei şi au format un grup de lucru sub coordonarea Direcţiei Generale de Politici în Industrie Alimentară în cadrul căruia s-au stabilit mai multe obiective, iar caravana „Alege oaia!” a ajuns prin mai multe orașe mari din țară.

Luni, consilierii județeni constănțeni s-au reunit pentru prima ședință din acest an, în cadrul căreia au adoptat mai multe proiecte de hotărâre. Ca o premieră binevenită, consilierii județeni nu s-au mai ciondănit pe criterii politice și ședința s-a desfășurat într-o atmosferă normală, ultimul proiect de hotărâre adoptat fiind cel privind aprobarea acordului de colaborare prin înființarea și funcționarea punctelor de informare și promovare pentru campania națională a consumului de carne și produse din carne provenite de la specia de ovine.

Cei 32 de consilieri prezenți au votat în unanimitate, iar acordul se face între Direcția pentru Agricultură Județeană Constanța, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, Consiliul Județean Constanța și Primăria Municipiului Constanța, pe de-o parte și Asociația Crescătorilor de Ovine Dobrogea și Asociația Județeană a Crescătorilor de Ovine și Caprine „Păstorul Miorița”, din Medgidia, de cealaltă parte.

Acordul presupune înființarea și funcționarea punctelor de informare și promovare, iar producătorii nu vor achita nici o taxă pentru utilizarea standurilor, apă, electricitate, toalete și alte utilități.

În luna decembrie a anului trecut, programul „Alege oaia!” trecea la un nou nivel, Petre Daea anunțând că va putea fi degustată shaorma din carne de oaie, iar o rețea de restaurante va prezenta meniuri realizate din carne de oaie. Ministrul mai preciza că toate produsele românești vor fi promovate, nu numai carnea de oaie și lâna, ci și carnea de porc și de pui, sau mierea.

„Am pornit cu oaia, dar Kaufland, pot să îi dau numele, s-a angajat ca până în 2020 circa 60% din producția de carne de porc să fie românească și eu mi-am dat semnătura”, spunea Daea.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*