Noi rute de transport din Iran spre Europa, prin Portul Constanța

Reprezentanții Administrației Porturilor Maritime Constanța (APMC), ai companiei Hafez Darya Arya Shipping Co Iran și ai Navlomar Maritime, anunță că au avut, joi, 18 august a.c., discuții referitoare la relansarea unor transporturi maritime dinspre Iran către Europa, prin Portul Constanța.

Potrivit APMC, HDAS se ocupă cu transportul maritim containerizat, având deja o colaborare cu Navlomar Maritime, oaspeții iranieni declarând că ar putea fi realizat un coridor de transport dinspre Iran spre Portul Constanța, prin Azerbaijan și Georgia, însă analizează dacă această rută poate fi competitivă și din punct de vedere al costurilor.

De la Teheran la Batumi sunt aprox. 1500km, durata transportului este de 4-5 zile, iar de la Batumi la Constanța transportul este de două zile, astfel un transport ar ajunge în cca 6-7 zile de la Constanța la Teheran, în comparație cu 20 de zile pe ruta Bandar Abbas-Constanța. Iranienii au mai subliniat faptul că țara lor se află pe locul doi în lume la producția de LNG, iar HDAS Lines a demarat procedura de achiziționare pentru nave LNG (pentru transportul gazelor naturale lichefiate – n.r.) și LPG (pentru transportul gazelor petroliere lichefiate – n.r.).

Reprezentanții APMC au adus în discuție oportunitatea unei investiții în infrastructura LNG planificată în Portul Constanța; colaborarea se poate realiza printr-un contract iar, ulterior, transportul de LNG din Iran ar putea fi făcut cu navele specializate ale HDAS.
Reprezentantul iranian al HDAS a mai declarat că, deocamdată, compania nu are servicii de linie cu Portul Constanța, dar folosește liniile feeder Constanța-Istanbul și a exprimat interesul companiei de a relansa linia de transport dinspre Iran către Europa, prin Portul Constanța.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*