La RAJDP se muncește… o oră pe zi! Palaz: „Lichidarea nu e o soluție, instituția se poate salva singură”

Unitatea aflată sub autoritatea Consiliului Judeţean Constanţa (CJC), Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri (RAJDP)  înregistrează datorii peste datorii şi bani de încasat la Sfântu` Aşteaptă. 

În ultima perioadă, s-a încercat reducerea cheltuielilor materiale, reducerea cheltuielilor cu prestările de servicii, cu amortizarea, iar personalul a fost redus cu 27%, toată activitatea fiind supravegheată de comitetul creditorilor și de administratorul judiciar.

Între timp, conducerea Consiliului Județean Constanța, respectiv președintele Horia Țuțuianu și vicepreședinții Claudiu Palaz și Daniel Learciu, au efectuat vizite la RAJDP, iar la secția din localitate Cuza Vodă au fost găsite calești, hamuri, trăsuri precum și costume de călărie!

Marți, Țuțuianu a precizat că se impune în următoarea perioadă schimbarea administratorului special, Virgil Stan.

„Am avut o discuție cu administratorul judiciar, în următoarea perioadă ni se vor pune la dispoziție o parte din documente. Are tot sprijinul nostru și noi avem tot sprijinul pentru a îndrepta lucrurile care nu sunt la locurile lor și avem posibilitatea de eficientizare a acestei Regii, care poate fi salvată, reorganizată. Am cerut ca în cel mai scurt timp posibil să îmi pună la dispoziție un plan de reorganizare. Am ajuns la concluzia că această Regie se poate salva fără o infuzie de capital de la CJC, ci din surse proprii. Am discutat și schimbarea administratorului special (Stan Virgil – n.r.), care nu a dat randamentul scontat, nu a reușit să se organizeze în așa fel încât să reducă cu cât mai mult costurile. Vom desemna o altă persoană care să fie administrator special”, a spus Țuțuianu.

Palaz: „Un șef de stație ne-a spus că e acasă”

Vicepreședintele CJC, Claudiu Palaz, a precizat marți că „nimănui nu îi convine să dea din buzunar pentru salvarea Regiei”.

„În urma analizei unor pierderi, relații contractuale pe care le avea Regia, s-a ajuns la concluzia că trebuie să reducă din costurile acestea. Probabil că aceiași creditori nu vor mai fi în continuare, care la această dată încearcă să se așeze la masa credală. Pierderile sunt foarte mari, managementul e prost, am identificat: furturi din cariere, de combustibil, schimbarea de rezervoare a celor performante cu cele vechi tocmai pentru a motiva cantitatea de combustibil datorită dilatării sau nedilatării… chiar ne-am interesat, dar nu vom face o infuzie din banul public! Nimănui nu îi convine să dea din buzunar pentru salvarea Regiei. Repet: nici lichidarea Regiei nu este o soluție, pentru a da posibilitatea celor care sunt pregătiți să cumpere la prețuri derizorii utilajele și bunurile, inclusiv stația de asfalt de la Cuza Vodă! (…) Se puteau face reduceri de cheltuieli și scăderea acestor sume dacă prezența la muncă era reală, nu poți să conduci de acasă Regia care are secții în tot județul!”, a spus Palaz.

Potrivit vicepreședintelui CJC, în cadrul unei vizite efectuate la RAJDP, l-a contactat în timpul programului pe șeful de stație de la Topraisar care: „inițial, mi-a zis că e pe teren, i-am zis că vin eu la el, să îmi spună unde e, apoi mi-a zis că e acasă, să își schimbe conducta de gaze”!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*