La RAJDP se așteaptă să iasă oamenii la pensie. „Facem economie de un milion de lei, anual”

Pusă pe butuci, Regia Autonomă Județeană de Drumuri și Poduri este „resuscitată” de conducerea Consiliului Județean Constanța, care refuză să accepte ideea că această instituție își poate da duhul. Restructurări, pensionări, orice, numai să se facă niște economii și să fie scoasă la liman Regia care a fost lăsată de izbeliște de fosta conducere a CJC.

CITEȘTE ȘI:

La RAJDP se muncește… o oră pe zi! Palaz: „Lichidarea nu e o soluție, instituția se poate salva singură”

CJC poate reabilita drumurile în șase ani. Dacă face doar asta

Joi, în cadrul unei conferințe de presă organizată la CJC, directorul RAJDP, Lucian Lungoci, a vorbit despre o nouă organigramă a Regiei, noi zbateri pentru obținerea de fonduri europene, o nouă abordare, strategie, orice înseamnă nou trebuie să fie și benefic pentru Regie, ca să nu falimenteze.

„Avem o nouă organigramă, avem reduceri de 15 posturi, până la sfârșitul anului mai sunt 25 de angajați care ies la pensie. În zona aceasta a salariilor se fac economii de un milion lei pe an, bani care pot fi folosiți pentru retehnologizare sau pentru lucrări de construcție drumuri sau pentru achiziția de utilaje noi pentru deszăpezire. Poate că am trecut cu bine în această iarnă, dar, cu siguranță, este nevoie de mult mai multe utilaje. (…) La momentul actual sunt 680 km drumuri județene asfaltate, mai există o diferență de 100 km de foste drumuri comunale ridicate la rang de drumuri județene, unele nu au nici piatră, sunt la stadiul de pământ, dar sunt necirculabile și nu fac trasee între localități importante și acolo există alternative, precum drumuri naționale. Din aceste sectoare de 680 de km, în urma analizei în teren avem un sector cu lungime de 122 km de drumuri într-o stare bună și foarte bună. (…) În același timp, avem 93 km de drumuri județene unde fie sunt deja proiecte pentru obținerea finanțării, fie se lucrează la documentație. În acest ciclu de patru ani, aceste trei drumuri județene vor fi reabilitate total pe bani europeni. Avem 105 km de drumuri de o stare foarte proastă! În zona de nord a județului există o zonă cu multe cariere de piatră, în număr de opt, toată piatra este transportată pe aceste drumuri, care nu asigură rezistența în care sunt utilizate de mașini de mare tonaj. Din cauza aceasta, aceste drumuri, oricât am intervenit, să reparăm, ele au o problemă la fundația care nu rezistă. De la Cobadin la Mereni avem o problemă fierbinte pentru locuitorii din această zonă, fundația drumului este distrusă în proporție 90%. Acest sector nu a cedat când s-a deviat circulația de pe podul Agigea. Între Pecineaga – Amzacea, o problemă din păcate din trecut, o firmă privată a executat o lucrare, care nu a rezistat nici jumătate de an. În acest moment, RAJDP este în proces cu această societate, dar din punctul meu de vedere este tardiv, pentru că societatea este în faliment. Rămâne în sarcina CJC să asigure reabilitarea acestui drum. (…) Pentru aceste drumuri e nevoie de o reabilitare totală, fie că vorbim de fundație sau de calea de rulare sunt costuri foarte mari. (…) Indiferent de soluția aleasă de proiectant, refacerea se încadrează între 1,6 – 2 milioane lei, în funcție de tipul fiecărui drum, de situația existentă acolo. La 105 km ne ducem undeva la 200 milioane lei, bugetul CJC alocat pentru drumuri pentru următorii 5-6 ani, fără a face lucrări pentru alte drumuri. De aceea s-a demarat documentația pentru finanțarea prin PNDL, ca în trei ani să fie reabilitați 35 km de drumuri județene aflate în starea cea mai proastă”, a spus Lucian Lungoci.

CITEȘTE ȘI:

RAJDP, pusă pe butuci! Consiliul Județean Constanța: „Regia are o pierdere de 16 milioane lei”

În ultimele șapte luni, de când președintele CJC, Marius Horia Țuțuianu și vicepreședintele aceleiași instituții, Claudiu-Iorga Palaz, au preluat operațiunea de salvare a RAJDP, s-a apelat la toate măsurile posibile, precum reducerea cheltuielilor materiale, reducerea cheltuielilor cu prestările de servicii, cu amortizarea, iar personalul a fost redus cu 30%.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*