Iulian Iancu, DISCURS IPOCRIT în Parlament, privind instituirea impozitului pentru veniturile din sectorul gazelor naturale: „Feriți-vă de prooroci mincinoși, în haine de oaie, care nu își plătesc angajații pentru că au firme în Cipru”. Cazul Comănescu!

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obţinute ca urmare a dereglementării preţurilor din sectorul gazelor naturale a fost dezbătut, marți, în Camera Deputaților.

Actul normativ a fost necesar ca urmare a faptul că „operatorii economici care desfășoară cumulativ activități de extracție și comercializare a gazelor naturale obțin venituri suplimentare din vânzarea acestora, ca efect al dereglementării prețurilor la gaze naturale, fără ca aceștia să înregistreze cheltuieli proprii suplimentare rezultate din desfășurarea activităților respective care să determine aceste venituri suplimentare”.

Astfel, aceste circumstanțe au dus la instituirea unui impozit asupra veniturilor suplimentare obținute de operatorii economici care desfășoară activități de extracție și comercializare a gazelor natural și direcționarea acestui impozit către bugetul de stat. Impozitul se aplică operatorilor care desfășoară aceste activități în teritoriul național, în marea teritorială și/sau zona economică exclusivă a României din Marea Neagră, cota de impozitare fiind de 60% din baza de calcul.

Dezbaterea pe proiect s-a încins și PNL, prin vocea deputatului Lucian Bode, s-a poziționat vehement: „faceți cârpeli de la o zi la alta”.

„PNL a votat „împotrivă”, Ordonanța 7/2013, adoptată de Guvernul Ponta privind instituirea unui impozit de 60% pe veniturile suplimentare aplicată producătorilor de gaze naturale a fost o decizie corectă. Ce a urmat, nu a fost tocmai corect, mai degrabă netransparent. Astfel, nu știm exact care sunt sumele încasate anual din acest impozit din 2013, nu știm exact care sunt pârghiile ANAF, dacă ele există, în ceea ce privește controlul veridicității investițiilor declarate în vederea stabilirii deductibilităților. Știm următoarele: se propune trecerea de la o impozitare unitară la o impozitare progresivă și se elimină termenul de aplicare a Ordonanței 7 la 31 decembrie 2017! Justificarea este următoarea: mai mulți bani la bugetul de stat, mai mulți bani pentru sprijinirea consumatorilor vulnerabili. Guvernul, din păcate, s-a dovedit incapabil să colecteze peste 1 miliard de lei din această taxă. Nimeni în România nu poate indica exact numărul consumatorilor vulnerabili. Mai mult, România ar trebui să susțină ideea consumatorului vulnerabil la nivelul UE. În România este o haiducie în ceea ce privește formele de sprijin, de subvenții… În programul de guvernare v-ați angajat să revizuiți sistemul fiscal în ceea ce privește redevențele pentru resursele de hidrocarburi, țiței și gaze naturale. În loc să veniți cu un proiect legat, preferați tot felul de cârpeli, azi la gaze naturale, ieri la energie electrică ș.a.m.d.”, a spus Lucian Bode.

Iulian Iancu, acest ipocrit de joasă speță, din Parlamentul României

Deputatul de Constanța, Iulian Iancu, a replicat imediat deputatului liberal, printr-un discurs ipocrit, jenant, care ar trebui să ne aducă aminte cât de mult au greșit constănțenii când l-au votat.

„Spuneți acum că este bine să definim consumatorul vulnerabil și să îl protejăm. Cum este posibil? Cum interpretăm atitudinea? Când sunteți de acord cu liberalizarea la 1 aprilie 2017, în totalitate și protejarea consumatorului la 1 aprilie 2018! La un an după! Cum să colectăm banii pentru consumatorul vulnerabil, dacă votați împotriva a ce? În a expune producătorului, atunci când el are preț liber la peste 150% cât este costul lui că trebuie să împartă și cu consumatorul această creștere. Este o decizie administrativă. Dacă administrativ îi vin banii, nu e firesc să îi împartă cu consumatorul? Consumatorul, ca să poată fi protejat, nu trebuie măsuri cu sume aferente pentru toți consumatorii din această țară? Producătorul ne spune că el are un cost de 28,7 lei și, în realitatea, vinde cu 60 de lei, mai mult decât dublu și crește la 94 de lei! Cât să mai crească și să nu dea nimic României? Nu pot să vă spun decât: feriți-vă de prooroci mincinoși, care vin la voi cu haine de oaie și pe dinăuntru sunt lupi răpitori. Eu cum aș putea numi altfel un astfel de producător, care își prezintă public cultura organizațională, faptul că este o companie cu responsabilitate socială și, în realitate, înregistrează evaziune fiscală de 220 de milioane de euro, nu plătește TVA la 61 milioane de euro, că înregistrează decontaminare în facturi false la peste 300 mil. euro, că înregistrează neplata a 1,1 miliarde euro redevențe la bugetul de stat și că face evaziune fiscală pentru plata angajaților printr-un offshore din Cipru! Unde este responsabilitatea celui pe care îl protejați astăzi, ca să nu împartă cu consumatorul român această creștere? Sunt sigur că cei care așa gândiți trebuie să luați atitudine și să aveți ceea ce am făcut la intrarea în acest Parlament: asumarea răspunderii când am jurat pe Biblie și pe Constituție că vom decide în favoarea poporului român!”, a spus Iulian Iancu.

Deputatul Iulian Iancu este un apropiat al miliardarului falimentar Gabriel Comănescu, care întreține business-uri de foraj marin cu Grup Servicii Petroliere. La rândul său acuzat de evaziune fiscală, Comănescu practică exact ceea ce bunul său prieten, Iulian Iancu, condamnă cu ipocrizie de la tribuna Parlamentului: nu își plătește angajații, pentru că are firme în offshore și nu poate fi, astfel, tras la răspundere! TOMIS NEWS a intrat în posesia mai multor astfel de contracte și atașăm unul dintre ele, pentru conformitate:

Disperare la GSP: PROTEST în fața porții lui Comănescu. „Nu mai pot să îmi cresc copilul minor. Am restanțe la chirie de trei luni”

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obţinute ca urmare a dereglementării preţurilor din sectorul gazelor naturale a fost adoptat de Senat pe 19 martie 2013, a ajuns la Camera Deputaților șase zile mai târziu și de atunci a început drumul sinuos al rapoartelor și avizelor, ultimul, de la Comisia pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului, fiind emis pe 4 aprilie 2013. De atunci, a fost „uitat” în sertarele Camerei Deputaților și a fost reluat pe 20 februarie a.c., când Guvernul a emis un punct de vedere favorabil. Marți, a fost adoptat cu 203 de voturi „pentru”, 59 „împotrivă” și 5 „abțineri”.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*