INTERVIU George Vișan (candidat PSD): „Proiectele cuprinse în Master Planul Portului Constanța vor oferi condiții mai bune pentru siguranța navelor”

Ne apropiem cu pași repezi spre „momentul zero” al politicii din acest an: alegerile parlamentare din 11 decembrie. TOMIS NEWS apasă pe pedală și vă va prezenta, în cele patru zile care ne-au mai rămas, punctele de vedere, proiectele și ambițiile celor care vor să ne conducă destinele în următorii patru ani. Alegerile din 11 decembrie sunt o miză importantă. Majoritatea va forma Guvernul și vom afla încotro ne îndreptăm.

(SECȚIUNE COMPLETĂ, AICI!)

Astăzi publicăm interviul pe care social-democratul George Vișan, candidat la Camera Deputaților, a fost amabil să ni-l acorde. Are 42 de ani și a fost director comercial în cadrul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța.

George Vișan s-a născut în judeţul Tulcea,a absolvit Facultatea de Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii „Andrei Şaguna“ din Constanţa și s-a înscris în PSD în 2003. Despre cariera sa, candidatură și altele, George Vișan ne-a relatat în cadrul unui amplu interviu:

REPORTER: Asistăm la o schimbare în cariera politică. Când ați luat decizia saltului de la consilier local la candidatura pentru Parlament și ce v-a motivat?

VIȘAN: Aș numi această candidatură evoluție de la nivelul micro la cel macro. Din poziția de reprezentant al comunității în Consiliul Local al Municipiului Constanța, am identificat o serie de proiecte  pentru care cheia de rezolvare nu se găsește nici macar regional, ci la nivel național. Merg în Camera Deputaților după o experiență de  8 ani în administrație publică și management în zona portuară. Problematica abordată din perspectiva consilierului local a fost protecția socială, educația, dar și promovarea oportunităților de afaceri ce se pot dezvolta în zona Constanței. Din postura de director comercial al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța și ulterior al unei firme private cu cifra de afaceri de 25 mil euro anual, am coordonat activități comerciale specific-portuare, aflându-mă alternativ de fiecare parte a baricadei. Un bun indicator al carențelor legislative este observația că de prea multe ori, atât autoritatea cât și operatorul portuar, au dreptate. Legislația trebuie amendată în acest domeniu astfel încât să ofere operatorilor economici portuari condițiile necesare dezvoltării de noi investiții, de crearea de locuri de muncă bine platite și aici ma refer la termene suficient de lungi pentru deținerea terenurilor și facilităților portuare, cât și la stimulente pentru cei care sunt performanți . Administrația trebuie să devină un actor activ în susținerea și promovarea intereselor de dezvoltare a celor care activeaza pe platforma portuară. Este important să vorbim despre reforma administrației pentru că în acest domeniu este foarte mult de lucru. Prea multă putere este concentrată la București și s-a creat astfel o dependență nefirească față de împărțirea care se face acolo pentru toate regiunile. Este nevoie de un plan de dezvoltare național și Constanța are nevoie de o echipă puternică, profesionistă, care să reprezinte interesele comunității de la malul mării. Nu vorbim aici despre vreo fragmentare a țării ci despre un transfer de competențe dinspre guvern către administrația locală. 

REPORTER:  Intenționați să reprezentați județul Constanța care, din punct de vedere economic, cum se prezintă în viziunea dumneavoastră? 

VIȘAN: Sunt un susținător al proiectului de înființare a Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții.  Constanța trebuie să fie un beneficiar al acestui fond pentru că avem portul și un număr impresionant de unități de cazare. Controlăm astfel două sectoare esențiale pentru orice economie care își propune să crească: turismul și logistica. De asemenea, nu vreau să uităm un alt aspect extrem de important, ușor marginalizat în județul Constanța, agricultura. M-am născut la țară și știu cât de important este pamântul pentru oamenii care trăiesc și muncesc în satele Dobrogei. Fermierii au nevoie de susținere reală și eu știu prea bine, din întâlnirile pe care le-am avut cu ei, că ne trimit la București să îi reprezentăm, să luptăm pentru condiții egale cu ceilalți agricultori din Uniunea Europeană. Dacă ne referim la energie, iar  România are potențial pentru a deveni hub energetic zonal, finalizarea reactoarelor 3 și 4 trebuie să constituie o prioritate. Am colegi care știu prea bine ce este de făcut ca să încheiem cu succes acest proiect. Știm deja că viitorul aparține celor care dețin resurse iar noi vom exploata gaze naturale din Marea Neagră. Trebuie doar să știm să negociem inteligent astfel încât rezultatul să fie în favoarea nostră. Nu suntem ruda săracă a țărilor vest europene, ci mai degrabă frații harnici care păzesc granițele de est.   

REPORTER: Aveți experiență în domeniul portuar. Care sunt capacitățile Portului Constanța și de ce nu se află la nivelul la care ar trebui să fie? Totodată, care sunt soluțiile? 

VIȘAN: Investițiile în domeniul portuar înseamnă să începem să vorbim de la nivelul sutelor de milioane sau miliarde de Euro. Cât timp am fost director comercial la CN APMC am discutat cu  investitorii care astăzi sunt prezenți în Portul Constanța. S-au dezvoltat mai multe terminale de cereale pentru ca acesta este tipul de marfă disponibilă în acest moment, iar pentru economia portuară este nevoie de mărfuri care să se miște rapid pentru a aduce plus valoare operatorilor logistici într-un timp relativ scurt. Trebuie să înțelegem că modul de lucru al operatorilor portuari s-a schimbat mult în ultimii 27 de ani. Dacă în trecut vedeam mărfuri însăcuite care se manipulau de către mii de docheri, astăzi, lucrătorul portuar este un angajat multi-skills iar personalul este hiperspecializat. Asistăm la un avans tehnologic fără precedent și trebuie să înțelegem că operatorii privați sunt foarte atenți să țină pasul cu industria internațională. Proiectele cuprinse în Master Planul Portului Constanța, despre care se tot discută în ultima perioadă pentru dezvoltarea Portului Constanța și a porturilor satelit, vor oferi condiții mai bune pentru siguranța navelor în port, dezvoltarea infrastructurii de transport terestră din interiorul portului și construcția de noi facilități de operare. Portul Constanța este atât barometrul dezvoltării economiei românești cât și al economiilor țărilor riverane Dunării (Serbia,Ungaria și Austria). 

REPORTER: Cu ce proiecte ați intrat în această campanie? Ce le garantați constănțenilor? 

VIȘAN: O să vă rog să îmi urmăriți parcursul profesional. Am muncit mulți ani atât din postura de angajat al companiilor private, cât și din cea de coordonator de activități din zona publică. Am crescut prin muncă și nu intenționez să schimb ceva din felul meu de a fi. Nu plec la București pentru 4 ani și gata! Nu vă spun tuturor „la revedere”,  ne mai vedem în 2020! Rămân același George Vișan pe care îl știu toți! Slujba din parlament înseamnă câteva zile în București și restul acasă, la Constanța. Astăzi îmi țin audiențele la Primărie și la sediul Partidului Social Democrat. Voi face același lucru la cabinetul meu parlamentar. Se va schimba doar distanța până la birou. Le garantez constănțenilor că singura schimbare stă în puterea cu care ei vor fi reprezentați. Astăzi mă bat pentru ei în Consiliul Local! Mâine voi face același lucru în Parlament! Anual, voi face o analiză publică a activitatii mele parlamentare și să știți că intenționez să pot privi în ochi pe oricare membru al comunității.  

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*