Gigi Chiru vrea să „măture” stația Oil Terminal din buricul municipiului: „Trebuie să facem un parc pe modelul Herăstrău”

Campanie electorală sau nu, cert este că senatorul Christian Gigi Chiru, candidatul ALDE la Primăria Constanța, a lansat, luni, o temă interesantă. În cadrul unei conferințe de presă, acesta a anunțat că zona de aproximativ 150 ha, deținute de Oil Terminal Nord între str. Caraiman și Aurel Vlaicu și I.C. Brătianu, să fie transformată în parc.

„Terenul să fie transferat la municipalitate, municipalitatea, prin axa de mediu, să se implice să depolueze acel teren pe baza unui proiect, care ne va spune cât săpăm ș.a.m.d. Odată realizată incinta, municipalitatea va lua ca partener un fond privat, care să realizeze peste 100 ha de pădure, de iaz și modelul Herăstrău îl am eu în minte, dar sunt sigur că găsim persoane pricepute care să facă proiectul. Iar, investitorul își va recupera investiția dându-i-se voie să construiască high-buildinguri, de 70.000 mp, pe care să le valorifice să își amortizeze întreaga investiție. Toată investiția cade în sarcina asociatului sau concesionarului sau vedem ce formă juridică, astfel să se realizeze toată infrastructura de realizare a acestui plămân al orașului”, a spus Gigi Chiru.

Totodată, acesta a mai precizat că bomba ecologică a zonei poate fi stopată doar dacă viceprimarul cu atribuții de primar al Constanței, Decebal Făgădău, binevoiește să publice harta ecologică pe care, în opinia lui Chiru, acesta ar deține-o.

„De prin 1982 este acest proiect, nu îmi aparține, însă este un proiect care în opinia mea este mai mult decât necesar. Vorbim despre nevoia de ecologizare a celor 149 ha alocate Oil Terminal Nord, acest areal dintre str. Caraiman și Aurel Vlaicu și I.C. Brătianu, 149 ha care fac obiectul unei poluări istorice și aici încă o dată mă simt nevoit să îl acuz de complicitate pe dl. Făgădău, căruia îi cer să facă publică harta poluării generate de Oil Terminal. În 2009, 2010, s-a făcut o verificare a nivelului de poluare. Firma, Price Waterhouse, internațională, care a constatat că nivelul de poluare a depășit cu mult cele 149 ha, ea se manifestă la nivelul solului și la nivelul pânzei freatice de suprafață, lucru pe care îl poate confirma orice locatar din zona acestui terminal, mă refer la zona Far, din zona imediată a acestui areal. Vorbim despre o bombă ecologică, situată în inima orașului, lucru confirmat încă de pe vremea vechiului regim, când foarte cunoscutul arhitect, secretarul general al orașului, dl. Marina, își propusese să relocheze aceste instalații și se gândea la un parc. Spuneam că nu sunt original, însă nu am cum să nu cer autorităților responsabile, Primăria și Agenția de Mediu, să facă publică acea hartă și a pericolului numit bomba ecologică Oil Terminal. Este o hartă ținută în secret, care arată pericolul ecologic pe care noi constănțenii îl consumăm zilnic”, a mai spus Chiru.

ZONA VIZATĂ:

oil

Trecem peste tenta electorală a anunțului senatorului ALDE și ne îndreptăm atenția spre pericolul care, într-adevăr, există.

În 2012, Oil Terminal beneficia de un bilanț de mediu pentru „secția platformă Nord – Municipiul Constanța”, elaborat de Impuls Medlex 2000.

oil1

SC Oil Terminal SA Constanta are în componență 3 secții platformă cu o capacitate totală de depozitare de aprox. 1.700.000 mc, iar secția Platforma Nord, are o capacitate de depozitare de 673.500 mc.

În anul 2008, SC OIL Terminal SA Constanța a contractat studiul de impact asupra mediului, în baza căruia a obținut Acordul de mediu pentru dezafectarea Depozitului 2 D SP Nord.

În anul 1968 se măreşte capacitatea de depozitare a Depozitului Nord, prin construirea unor noi rezervoare cu capac flotant pentru ţiţei. În anul 1972, se încep lucrările noului Port Petrolier de la Dana 69 din Portul Nou, iar în anul 1975, Bazinul de Perol Constanţa se mută în noul Port Petrolier de la Danele 69 – 79, actualul Depozit Port, dotat cu instalaţii de încărcare/descărcare a produselor petroliere, petrochimice şi chimice lichide.

oil2

SC OIL TERMINAL S.A. s-a înfiinţat ca societate comercială pe acţiuni prin Hotărârea Guvernamentală nr. 1200 / 12.11.1990.

În anul 1983 ia fiinţă ILPP “PECO” Constanţa, prin divizarea CHIMPEX, preluând activitatea de desfacere a produselor petroliere la intern şi la staţia de îmbuteliere aragaz.

oil3

În anul 1985 se produce desprinderea din cadrul CHIMPEX a Terminalului de petrol, devenind întreprinderea de condiţionare şi livrare a produselor petrolifere şi petrochimice (ICLPPP) Constanţa. În subordinea noii întreprinderi sunt incluse depozitele de export I,II, III, IV şi depozitele de import ţiţei NORD şi SUD, precum şi instalaţiile portuare din bazinul de petrol de la danele 69-79.

În anul 1987 CHIMPEX şi ICLPPP sunt din nou comasate, iar S.C. OIL TERMINAL S.A. este descendentă directă a Întreprinderii pentru condiţionarea ţiţeiului şi a produselor petrolifere, divizată din CHIMPEX prin Hotărârea de Guvern 514/ 1990.

oil4

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*