DEZASTRU pentru Comănescu: Nava GSP VEGA pusă SUB SESCHESTRU!

Creditorul Cockett Marine Oil DMCC a obținut, recent, instituirea sechestrului asigurător asupra navei GSP VEGA, motivele fiind, deloc surprinzătoare, neachitarea datoriilor de către GSP VEGA LTD în termenul stabilit între părți.

GSP VEGA

Potrivit sentinței Tribunalului Constanța, din 30 octombrie a.c., s-a admis cererea reclamantului care invoca un debit izvorât dintr-o factură pentru o livrare de 300 T combustibil către nava GSP VEGA, factură care nu a fost achitată. Astfel, instanța a decis că sunt îndeplinite toate condițiile pentru instituirea sechestrului.

Cockett Marine Oil DMCC a solicitat, la 27 iulie a.c., instituirea sechestrului asupra navei, din cauza neachitării datoriei de către GSP VEGA LTD, în valoare de 141.000 USD, din septembrie 2016.

CITEȘTE ȘI:

Comănescu, încă un picior în groapă. Sediul Vega Turism, EXECUTAT SILIT! Invitație la licitație, din partea ANAF

„Deși părțile au negociat și au ajuns la o înțelegere, în sensul că debitoarea (GSP VEGA LTD – n.r.) s-a angajat să plătească creditoarei suma de 258.496 USD, până la 30.09.2017, creditoarea urmând a renunța la cererea de sechestru, această înțelegere nu a fost executată, debitoarea invocând lipsa lichidităților ca urmare a neîncasării, la rândul său, a unei creanțe importante de la un partener contractual. (…) Fiind îndeplinite condițiile de admisibilitate, având în vedere că debitoarea a recunoscut că are dificultăți în a achita această creanță, instanța apreciază întemeiată cererea de sechestru”, se arată, printre altele, în decizia Tribunalului Constanța.

Flota companiei Grup Servicii Petroliere este formata din trei categorii de asset-uri: platforme de foraj marin, nave de construcţii marine şi nave de asistenţă şi aprovizionare cu diferite funcţiuni, iar GSP VEGA este o navă multifuncțională de asistenţă pentru industria marină de petrol, gaze si energie eoliană, de tip AHTS (Anchor Handling Tug Supply), pentru pentru operaţiuni de papionaj – mutare şi poziţionare de platforme autoridicătoare sau semisubmersibile, nave de construcţii marine. A fost construită în Norvegia, în 1982 și poate fi manevrată de un echipaj de până la 23 de persoane.

Cockett Marine Oil DMCC, parte a Cockett Marine Oil Pte. Ltd., vinde și furnizează combustibili marini pentru industria offshore în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord și la nivel internațional. De asemenea, oferă instrumente de gestionare a riscului de cost prin contracte cu prețuri variabile și fixe. Compania a fost fondată în 1979 și are sediul în Orpington, Marea Britanie.

 

——————————————————————————————————————————

1 Comment

  1. Povestea asta cu sechestrul asigurător instituit asupra navei GSP Vega este pistol cu apă. Nu este nici pe departe DEZASTRU pentru Comănescu. Cu adevărat dezatru ar fi ca cineva din interior (sunt câțiva care au datele) să dea publicității imens de multe dovezi că în activitatea GSP din ultimii 10 ani s-a eludat în mod constant legislația română în domeniul vamal-fiscal. Ăla articol, nu zvonuri și petarde.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*