APMC și-a prezentat bilanțul pe ianuarie – octombrie 2017. Tivilichi: „Încasare la facturile emise de 98,3%, un record pentru administrația portuară”

Numai cifre pozitive se vehiculează pe la Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța (APMC). Fie că vorbim de încasări, de cheltuieli, investiții sau perspectiva apropiată, viitorul sună roz pentru APMC, al cărei director general, Nicolae Dan Tivilichi, a prezentat, miercuri, bilanțul pe intervalul ianuarie – octombrie al anului în curs.

În prag de sărbători, Tivilichi susține că are cu ce să se mândrească la finalul acestui an.

„Putem spune că 2017 a fost un an bun din punct de vedere al APMC. Financiar, veniturile companiei sunt peste cele prognozate, cam 8-9% peste bugetul anului în curs și cam 6-7% peste veniturile anului 2016. Dacă discutăm de venituri, ajungem la o problemă care a frământat administrația o bună bucată de vreme. Gradul de încasare pentru 2017 a facturilor emise se situează la 98,3%, ceea ce putem considera că este o adevărată performanță sau un record pentru APMC. Asta înseamnă că relația între administrația și cei care își desfășoară activitatea pe platformă a fost mult îmbunătățită și a avut la bază condiții corecte. Diferența dintre 2017 și ceilalți ani este mult mai mare, dacă luăm în calcul gradul de încasare a facturilor emise. Referitor la cheltuielile companiei, dacă la venituri stăm foarte bine, nici la cheltuieli nu stăm rău, luând în calcul câteva aspect pe care vreau să le scot în evidență și se vor întâmpla și în anul următor: avem o creștere la cheltuielile materiale față de 2016, care se traduce în majorarea lucrărilor care se execută cu forte proprii de către APMC, ceea ce duce la o scădere contabilă a reparațiilor, dar, de fapt, cu bani mult mai puțini s-au realizat mult mai multe lucruri. Este vorba de instalația electrică de la terminalul de barje și împingătoare, care, în condiții normale, s-ar fi dus la 8-9 milioane lei, a fost executată de către APMC cu mai puțin 2,5 milioane lei. La fel putem discuta despre reabilitarea clădirii DECIROM și încă un lucru pe care l-am început anul acesta și mi-aș dori să îl terminăm în anul următor: una dintre cele mai frumoase și mai importante clădiri din Portul acesta, Bursa nouă. Ne propunem să finalizăm clădirea, monument istoric, pe care s-o putem pune în valoare așa cum a fost ea la început! De asemenea, în Portul Constanța se circulă acum mult mai bine decât înainte, mai puține găuri în asfalt, mai sunt lucruri de făcut, dar e primul an după mulți ani de secetă. Considerăm că e mai bine să cheltuim cu multă înțelepciune banii statului decât să ajungem la situația în care, s-a mai întâmplat, la sfârșitul anului, ce facem? Chemăm o firmă terță, lucru care nu ajuta nici operatorul, nici administrația. De aceea ne-am canalizat pe nevoile stringente din acest an, fie că vorbim de drumuri, de dragaj. (…) Toate achizițiile se găsesc pe site-ul companiei, a fost foarte greu în a implementa acest program, dată fiind pregătirea angajaților, de aceea anul acesta s-au făcut multe cursuri de pregătire pe ceea ce înseamnă achiziții, devize, lucrări ș.a.m.d. Am început Poarta 1 și mulțumesc comunității locale, care ne ajută cu asfaltarea drumului perimetral de la Poarta 1 la Poarta 3 și de la Poarta 3 spre ieșirea de la Gară”, a spus Tivilichi.

Potrivit raportului prezentat de APMC, anul acesta procesul de reconversie a domeniului portuar în închiriere teren a continuat prin semnarea contractelor de închiriere cu cei mai importanți operatori portuari, aspect care a dus la rezultate pozitive în ceea ce privenște veniturile încasate din această prestație, întrucât tariful de închiriere teren este în medie de peste trei ori mai mare decât cel de domeniu portuar. Ca efect al încheierii contractelor de închiriere, APMC susține că „volumul de trafic minim garantat de operatori s-a dublat în 2017 față de anul trecut și va crește cu încă 40% în 2018” și, totodată, valoarea investițiilor minime garantate de chiriași pentru următorii 4-5 ani „au crescut de la aproximativ 14 mil. EUR la 35 mil. EUR”.

CITEȘTE ȘI:

A început summit-ul „Drumul Mătăsii”, la Constanța. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc: „România și-a propus să joace un rol cheie în domeniul transporturilor și mizăm pe Portul Constanța”

De asemenea, APMC anunță că, din cauza situației de forță majoră înregistrată în primele două luni ale anului, traficul de marfă din acest an a plecat cu un decalaj de recuperat de 1,7 mil. tone, însă, în prezent, diferența de recuperat s-a micșorat la aprox. 0,5 mil. tone.

„Egalarea traficului de anul trecut ar fi o performanță în condițiile în care prețul mărfurilor agricole (aprox. 35% din totalul traficului din 2016) sunt la un minim istoric pe piețele internaționale, fapt care încurajează stocarea acestora de către traderi”, motivează reprezentanții APMC.

Compania a semnat anul acesta protocoale de colaborare cu Asociația „Trans-Caspian International Transport Route” din Kazahstan, cu portul Ningbo din China, cu portul Alexandria din Egipt, cu Clubul Feroviar, portul Baku din Azerbaidjan, cu portul Gdansk din Polonia sau cu CFR Marfă.

CITEȘTE ȘI:

Portul Constanța, protocol de colaborare cu cel mai important port din lume. Tivilichi, APMC: „Încercăm să devenim poarta de intrare a mărfurilor spre Europa dinspre Asia”

La începutul acestui an a avut loc semnarea protocolului de colaborare cu Asociația Patronală „Operatorul Portuar”.

CITEȘTE ȘI:

VIDEO APMC și Constanța Port Business Association au îngropat securea războiului. „Am participat cu toții la elaborarea legii care instituie dezvoltarea activității navale”

Comparativ cu anul precedent, aproximativ 90% din lucrările APMC se realizează cu forțe proprii și vorbim de lucrări de reparații și întreținere asupra clădirilor de birouri, magazii, ateliere, spații de depozitare, de posturi electrice de transformare ș.a.m.d.

CITEȘTE ȘI:

APMC a modernizat o parte din rețeaua de energie electrică, cu finanțare proprie

Veniturile totale ale companiei sunt de peste 287 milioane lei, cu 106% față de aceeași perioadă a anului trecut, dar și cheltuielile sunt mai mari cu aproape patru milioane lei (147,9 mil. lei), profitul brut înregistrat de APMC fiind de aproape 140 milioane lei, la o cifră de afaceri de peste 252 milioane lei.

CITEȘTE ȘI BILANȚUL PE 2016:

Bilanțul Portului Constanța, la final de an. Tivilichi, director general APMC: „Suntem, din nou, principalul exportator de cereale al Europei!”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*