APMC se consolidează pe potențialul „Drum al Mătăsii” prin cooperarea cu portul Anaklia din Georgia

Reprezentanții Portului Anaklia din Georgia, Levan Akhvlediani – CEO și Salome Kelenjeridze – Director Comercial – Marketing, au vizitat, miercuri, Portul Constanța și au avut întâlniri de afaceri cu firme din domeniul portuar.

Potrivit reprezentanților Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța (APMC), delegația georgiană și conducerea APMC au avut discuții pe tema dezvoltării noului port din Anaklia, ca potențial partener pentru Portul Constanța, având în vedere și încheierea unui protocol de colaborare între cele două porturi și s-a pus accent pe importanța dezvoltării traficului între Portul Constanța și porturile georgiene, prin revitalizarea conexiunilor directe între România și Georgia.

La sediul APMC au fost organizate și întâlniri de afaceri cu importante companii cu activitate în Portul Constanța, în vederea unor colaborări viitoare. La eveniment au participat și reprezentanții Constanța Port Business Association.

Potrivit APMC, celor doi delegați georgieni este o urmare a demersurilor pe care conducerea administrației Portului Constanța le-a făcut la Tbilisi Belt&Road Forum, din 27-29 noiembrie 2017, în Georgia.           

CITEȘTE ȘI:

Portul Constanța, reprezentat în Georgia, la Tbilisi Belt & Road Forum

„România și Georgia reprezintă o punte între Europa și Asia, prin intermediul Mării Negre. În acest sens, explorarea întregului potențial de cooperare între Portul Constanța și porturile georgiene reprezintă una dintre prioritățile APMC, care au determinat noua strategie de promovare a Portului Constanța. Anaklia Development Consortium este semnatarul contractului de investiții cu guvernul Georgiei, prin care a primit dreptul de a dezvolta, construi, opera și exploata Portul Anaklia. Anaklia Development Consortium este un joint-venture format din TBC Holding (Georgia) și Grupul Conti International (SUA). Noul port Anaklia, un proiect regional de anvergură, va avea o poziționare strategică menită să atragă trafic suplimentar de mărfuri în regiunea Caucazului și a Asiei Centrale, contribuind la restaurarea vechiului Drum al Mătăsii. Având în vedere adâncimile de până la 16 metri de care va dispune, Portul Anaklia va așeza Georgia pe rutele serviciilor directe ale navelor portcontainer. Ținând cont de caracteristicile tehnice, poziționare și potențial, porturile Anaklia și Constanța dețin premisele necesare îndeplinirii tuturor condițiilor de a face parte din inițiativa „One Belt, One Road”. Portul Constanța continuă procesul de dezvoltare a unor relații bilaterale direcționate spre realizarea unei rețele complexe de schimburi de mărfuri, propunându-și să încheie parteneriate solide cu porturi importante din Europa, Caucaz și Orientul Mijlociu, mizându-se pe poziția sa strategică la Marea Neagră și conexiunea cu Dunărea ca avantaj major, în contextul dezvoltării comerțului regional și global”, a precizat directorul general al APMC, Nicolae Dan Tivilichi.

CITEȘTE ȘI:

Portul Constanța, protocol de colaborare cu cel mai important port din lume. Tivilichi, APMC: „Încercăm să devenim poarta de intrare a mărfurilor spre Europa dinspre Asia”

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*