APMC, la masa rotundă pe tema „Portul Constanța pe Drumul Mătăsii“

Compania Națională  „Administrația Porturilor Maritime“ SA Constanța, Constanța Port Business Association și Asociația Drumul Mătăsii au organizat, în premieră, masa rotundă pe tema „Portul Constanța pe Drumul Mătăsii“, la sediul APMC.

La întrunirea de miercuri au participat reprezentanții ambasadelor din țările de pe traseul Drumului Mătăsii – Georgia, Azerbaijan, Kazahstan, Turkmenistan, China, alături de oficiali din Ministerul Transporturilor, Ministerul Afacerilor Externe, ai organizațiilor reprezentative din transporturi și delegați ai companiilor interesate de dezvoltarea afacerilor pe această rută.

Evenimentul de la sediul APMC și-a propus să evidențieze rolul Portului Constanța pe Drumul Mătăsii, în cadrul proiectelor de transport intermodal,  potențialul său de atragere a fluxurilor de mărfuri și avantajele acestei rute de transport.

„Evenimentul reunește specialiști din domeniul transportului naval pentru a dezbate aspecte importante despre cooperarea dintre China și țările de la Marea Caspică și Marea Neagră, în beneficiul tuturor. Portul Constanța a făcut deja pași importanți pentru a îmbunătăți cooperarea pe această rută de transport, a Drumului Mătăsii, prin semnarea unor protocoale de colaborare cu portul Qingdao din China, porturile Batumi și Poti din Georgia, portul Aktau din Kazakhstan și cu Serviciul de Stat pentru Transport Naval din Turkmenistan”, a spus directorul general al APMC, Nicolae Dan Tivilichi.

„Când dezbatem conceptul Drumului Mătăsii, discutăm despre un concept pe cât de larg răspândit, pe atât de diferit înțeles. Este amplu discutat de către politicieni, dar nu sunt destule proiecte care să îl concretizeze. În acest cadru, astăzi, venim cu o propunere clară pentru partenerii de pe vechiul și noul Drum al Mătăsii să ia în considerare facilitățile pe care Portul Constanța și Dunărea le au pentru dezvoltarea țărilor noastre“, a precizat președintele Asociației Drumul Mătăsii, Apti Metin.

Transportul este o activitate în slujba comerțului, iar noi, firmele din Portul Constanța trăim într-o realitate la care trebuie să ne adaptăm. Mediul de afaceri din port, împreună cu Administrația Portului Constanța, ne exprimăm interesul pentru dezvoltarea cooperării pe coridorul Drumului Mătăsii pentru a atrage fluxuri noi de mărfuri. Indiferent de forma lor, vrac solid, vrac lichid, containere, operatorii din port au abilitatea de a dezvolta facilitățile care să facă posibil acest lucru“, a punctat și președintele Constanța Port Business Association, Viorel Panait.

„Portul Constanța pe Drumul Mătăsii” este un eveniment care își propune să evidențieze rolul portului Constanța pe Drumul Mătăsii, în cadrul proiectelor de transport intermodal, potențialul său de atragere a fluxurilor de mărfuri și avantajele acestei rute de transport. Sunt invitați să ajute la realizarea acestui scop atât reprezentanții autorităților statelor aflate pe Drumul Mătăsii cât și ai autorităților portuare și ai partenerilor privați din domeniu.

Din anul 2007 Portul Constanța a devenit membru al BASPA și odată cu aceasta s-a implicat activ într-un proces continuu de menținere și căutare a unor noi parteneriate între porturile de la Marea Neagră, cu scopul deschiderii de noi rute comerciale cu porturi din întreaga lume. Portul Constanța a parafat în anii următori parteneriate cu porturile Aktau – Kazakhstan, Poti și Batumi – Georgia, cu State Service for River and Maritime Transportation din Turkmenistan, cu portul Qingdao – China, iar în prezent se pregătește semnarea unui protocol de colaborare cu portul Baku, Azerbaijan. Schimbul de informații între acești parteneri se axează pe identificarea blocajelor și crearea unui proces prin care să se utilizeze soluții optime, care pot fi oferite tuturor actorilor implicați în transportul intermodal pe coridorul Asia-Europa.

În 2016, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a încheiat un parteneriat strategic împreună cu S.N.T.F.M. C.F.R. MARFĂ  S.A., concretizat printr-un protocol de colaborare menit să consolideze legăturile intermodale la nivel național și internațional. O altă direcție de acțiune va fi identificarea posibilităților de atragere a noilor fluxuri de marfă care ar putea fi operate pe ruta Europa – Marea Caspică – Asia Centrală, cu implicarea și sprijinul reprezentanților celor două companii în țările care definesc hinterlandul portului Constanța.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*